II. SZELEKTÍV HULLADÉKGYŰJTÉSI KOMMUNIKÁCIÓS SZAKMAI NAP
Az X generációt motiválni, az Y generációt tanítani kell a szelektív gyűjtés ABC-jére Másodszor szervez kommunikációs szakmai napot szelektív hulladékgyűjtés témakörben az IKSZ Budapest, 2011. február 23. – Napjainkra már otthont alapítottak az X generáció tagjai, vagyis azok a fiatalok, akik Magyarországon először tanulhattak szervezett formában az integrált hulladékgazdálkodásról, ezen belül pedig a szelektív hulladékgyűjtésről. Ma már e társadalmi réteg a szelektív hulladékgyűjtési rendszer hatékonyságnövekedésének motorja, hiszen csak az elmúlt két év alatt 35%-ról 50%-ra nőtt a szelektív hulladékgyűjtésben aktívan résztvevő középosztály aránya, miközben a többi korcsoport aktivitása csökken, illetve stagnál. Ennek megfelelően, a szelektív gyűjtésben résztvevő szakembereknek nemcsak az X, de már az utánuk következő Y generáció információs igényének megfelelően és az általuk használt eszközökkel és preferált stílusban kell közvetíteniük a környezetvédelem és a fenntarthatóság üzenetét. Az idén a zöld kommunikáció új trendjeinek, azaz új eszközeinek és tartalmainak bemutatását vállalta fel az Italoskarton Környezetvédelmi Egyesülés, amely immár másodszor szervezett kommunikációs szakmai napot a hulladékgazdálkodási iparág kommunikációs szakemberei számára. A Zöld Ipar Magazin támogatásával megvalósult rendezvényen, amely az interneten is követhető volt, közel 60 helyi kommunális szolgáltató vállalat, számos civil és környezetvédő szervezet, több szelektív hulladékgyűjtés koordináló szervezet kommunikációs szakemberei és a média képviselői vettek részt. Sajtóközlemény teljes terjedelemben Program Előadások Kolozsiné dr. Ringelhann Ágnes, Vidékfejlesztési Minisztérium Horváth Erika, Öko-Pannon Nonprofit Kft. Dr. Bartus Gábor, Budapesti Műszaki Egyetem Rácz Henriett Tünde, Biokom Pécsi Környezetgazdálkodási Kft. Baka Éva, Italos Karton Egyesülés Piskóti Attila, Premier Kommunikációs Iroda Mangel Koppány, SZÍN Haraszti Gyula, Magyar Nemzet Sarkadi Péter, Greenfo
|